Využití influencerů v komunikačních strategiích kulturní instituce Centra současného umění DOX – Nikola Kudělková
Nikola Kudělková
Bachelor's thesis
Využití influencerů v komunikačních strategiích kulturní instituce Centra současného umění DOX
Using Influencers in communication strategies of cultural institution DOX Centre for Contemporary Art
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá komunikací Centra současného umění DOX na sociální síti Instagram a fenoménem influencer marketingu jakožto jedné z oblastí marketingu, které kulturní instituce využívají. Teoretická část se věnuje vysvětlení základních pojmů z oblasti influencer marketingu a marketingu kulturních institucí, nezbytně nutných pro potřeby práce. Na tuto část je navázáno přiblížením kulturní …moreAbstract:
The bachelor thesis deals with the topic of the marketing communication of DOX Centre for Contemporary Art and the influencer marketing phenomenon as one of the marketing disciplines being used by cultural institutions. The theoretical part describes fundamental marketing terms in the area of cultural institutions and influencer marketing, indispensably explained for needs of this bachelor thesis. …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 24. 1. 2020
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/80424
Thesis defence
- Date of defence: 10. 6. 2020
- Supervisor: Marek Prokůpek
- Reader: Lucia Horňáková
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
KUDĚLKOVÁ, Nikola. \textit{Využití influencerů v~komunikačních strategiích kulturní instituce Centra současného umění DOX}. Online. Bachelor's thesis. Praha: University of Economics, Prague. 2020. Available from: https://theses.cz/id/ohskjx/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/80424
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme / field:
Ekonomika a management / Arts Management
Theses on a related topic
-
Influencer marketing a ovlivňování spotřebitele
Jan Veselý -
Komunikační plán vybrané společnosti se zaměřením na internetový marketing a marketing na sociálních sítích
Lucie ZIEBOVÁ -
Marketing ve sportu
Helena Witczaková -
Marketing prostřednictvím sociálních sítí na příkladu veřejných knihoven
Kryštof Macek -
Digitální marketing na sociálních sítích a jeho vliv na spotřebitelské chování generace Z
Vilém Kopal -
Facebook Marketing
Bořek Šedivý -
Online marketing na sociálních sítích
Veronika Kostorková -
Influencer marketing
Tereza Hyšková