Bc. Barbora Janitorová

Master's thesis

The Value of Experiential Learning in an Intensive English Language Course

The Value of Experiential Learning in an Intensive English Language Course
Abstract:
Tato práce má metodologický charakter a zabývá se hlavními principy teorie “flow” v souvislosti s dospělými studenty a zážitkovou pedagogikou. Pokouší se úspěšně demonstrovat hlavní typy a prvky intenzivních kurzů a zároveň vysvětluje jeijch hlavní znaky. Praktická část se pokouší zkouumat dvě skupiny studentů, které absolvovaly tento intenzivní kurz. Průzkum probíhá pomocí kavntitativního i kvalitativního …more
Abstract:
The diploma thesis focuses on a methodological field and deals with the general principles of "flow theory" with the focus on adult learners and experiential learning. It tries to succeed in demonstrating the main types and elements of intensive courses and the general characteristics of such courses are explained. The practical part examines two groups of students experiencing an intensive language …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 4. 2010

Thesis defence

  • Date of defence: 14. 6. 2010
  • Supervisor: Dr. Rita Chalmers Collins

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta