The Value of Experiential Learning in an Intensive English Language Course – Bc. Barbora Janitorová
Bc. Barbora Janitorová
Diplomová práce
The Value of Experiential Learning in an Intensive English Language Course
The Value of Experiential Learning in an Intensive English Language Course
Anotace:
Tato práce má metodologický charakter a zabývá se hlavními principy teorie “flow” v souvislosti s dospělými studenty a zážitkovou pedagogikou. Pokouší se úspěšně demonstrovat hlavní typy a prvky intenzivních kurzů a zároveň vysvětluje jeijch hlavní znaky. Praktická část se pokouší zkouumat dvě skupiny studentů, které absolvovaly tento intenzivní kurz. Průzkum probíhá pomocí kavntitativního i kvalitativního …víceAbstract:
The diploma thesis focuses on a methodological field and deals with the general principles of "flow theory" with the focus on adult learners and experiential learning. It tries to succeed in demonstrating the main types and elements of intensive courses and the general characteristics of such courses are explained. The practical part examines two groups of students experiencing an intensive language …víceKeywords
Adult learners experiential learning theory of flow group work intensive language courses motivation teambuilding interpersonal and intrapersonal skills Výuka dospělých zážitková pedagogika teorie “flow” skupinová práce intenzivní jazykové kurzy motivace interpersonální a intrapersonální dovednosti
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 20. 4. 2010
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/tt90m/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 14. 6. 2010
- Vedoucí: Dr. Rita Chalmers Collins
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Učitelství pro základní školy / Učitelství anglického jazyka pro základní a jazykové školy
Práce na příbuzné téma
-
Interpersonální a intrapersonální inteligence dětí a mládeže
Jitka Jaklová -
Experiential learning online: A comparative case study of Intensive Language and Methodology course at the Faculty of Education, Masaryk University
Ewa Otwinowska -
Intensive Language Courses – Development of the Four Primary Language Skills through Multiple Intelligences Theory
Tomáš Andrášik -
Promotion of the intensive pre-study Czech language courses in Zlin on the international market of educational services
Sergey Khmelinin -
Experiential learning and its impact on students of English
Kateřina Špačková -
Preparation for an Experiential Field Trip through Devon and Cornish Poetry
Marie Šimáková -
Experiential learning online: A comparative case study of Intensive Language and Methodology course at the Faculty of Education, Masaryk University
Ewa Otwinowska -
Experiential learning in Teaching English
Markéta Plocková