Bc. Jana Vorlíčková
Master's thesis
Pozorování v marketingovém výzkumu
Observation in Marketing Research
Abstract:
Tématem této práce je pozorování v marketingovém výzkumu. V úvodní teoretické části je vysvětlení pojmu marketingový výzkum a jeho důležitosti pro rozhodování manažerů. Podle množství zpracovávaných dat je výzkum následně dělen na kvantitativní a kvalitativní výzkum. Od rozdělení výzkumu se v práci plynule přechází k jednotlivým možnostem sběru dat. Kdy mezi tyto možnosti lze zahrnout dotazování, experiment …moreAbstract:
The theme of this thesis is observation in marketing research. In the introductory theoretical part the notion of marketing research is explained and its significance for deciding process of managers. According to the amount of the processed data, the research is subsequently divided into quantitative and qualitative one. This division is fluently followed by the particular possibilities of data collecting …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 4. 2018
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/ti4zf/
Thesis defence
- Date of defence: 12. 6. 2018
- Supervisor: Mgr. Michal Tomčík, PhD.
- Reader: Mgr. Zdeněk Sloboda
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- všem autentizovaným
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Cultural Effects on Consumer Behavior and Marketing Mix for a Global Company – India and Czech Republic Comparison
Ashish Kumar -
Corporate Social Responsibility and its Impact on Purchasing Behavior
Lusine Grigoryan -
Marketingová komunikace českých vysokých škol s důrazem na propagaci oborů marketingu, marketingové komunikace
Karyna Yusupova -
Marketing a marketingová komunikace olympijských her
Anna Grygoryuk -
Marketing a marketingová komunikace olympijských her
Roman Šimr -
Specifiky integrované marketingové komunikace ve vybraných oborech (Reality Marketing - marketingová komunikace vybraného produktu)
Lucie Kratochvílová -
Specifiky integrované marketingové komunikace ve vybraných oborech – entertainment marketing (projekt dramaturgie, produkce a marketingové komunikace eventu)
Kamila Urbánková -
Marketingová komunikace a síťová média (elektronický marketing)
Adéla Řetovská