Bc. Jana Vorlíčková

Master's thesis

Pozorování v marketingovém výzkumu

Observation in Marketing Research
Abstract:
Tématem této práce je pozorování v marketingovém výzkumu. V úvodní teoretické části je vysvětlení pojmu marketingový výzkum a jeho důležitosti pro rozhodování manažerů. Podle množství zpracovávaných dat je výzkum následně dělen na kvantitativní a kvalitativní výzkum. Od rozdělení výzkumu se v práci plynule přechází k jednotlivým možnostem sběru dat. Kdy mezi tyto možnosti lze zahrnout dotazování, experiment …more
Abstract:
The theme of this thesis is observation in marketing research. In the introductory theoretical part the notion of marketing research is explained and its significance for deciding process of managers. According to the amount of the processed data, the research is subsequently divided into quantitative and qualitative one. This division is fluently followed by the particular possibilities of data collecting …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 4. 2018

Thesis defence

  • Date of defence: 12. 6. 2018
  • Supervisor: Mgr. Michal Tomčík, PhD.
  • Reader: Mgr. Zdeněk Sloboda

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • všem autentizovaným
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní