Logopedická intervence u žáka s narušenou komunikační schopností a syndromem hyperaktivity – Mgr. Bc. Julie Báťková
Mgr. Bc. Julie Báťková
Bachelor's thesis
Logopedická intervence u žáka s narušenou komunikační schopností a syndromem hyperaktivity
Speech therapy for pupil with communication disorders and syndrome of hyperactivity
Abstract:
Cílem bakalářské práce bylo analyzovat problematiku logopedické intervence u osob s hyperkinetickým syndromem na základě studia konkrétního žáka. Zjistit, k jakým změnám úrovně komunikační schopnosti došlo v rámci logopedické intervence a jaká specifika obnáší práce s těmito žáky. Bakalářská práce je tvořena částí teoretickou a výzkumnou. Práce je rozdělena do tří kapitol. Teoretická část je obsažena …moreAbstract:
The aim of this bachelor’s thesis was to analyze the issue of speech therapy for people with syndrome of hyperactivity based on the study of a particular pupil. It means to find out what modifications of the level of communication skills occurred during the speech therapy and the specifics of working with these pupils. The bachelor’s thesis consists of the theoretical part and research. The work is …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 4. 2014
Identifier:
https://is.muni.cz/th/t3bq4/
Thesis defence
- Date of defence: 30. 5. 2014
- Supervisor: doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D.
- Reader: prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
BÁŤKOVÁ, Julie. \textit{Logopedická intervence u žáka s narušenou komunikační schopností a syndromem hyperaktivity}. Online. Bachelor's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Education. 2014. Available from: https://theses.cz/id/om31vi/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Special Education / Special Education
Theses on a related topic
-
Vliv spánkových epileptiformních výbojů v EEG na výskyt jádrových příznaků ADHD (Attention Deficit Hyperactivity Disorder) u dětí s benigní epilepsií s centrotemporálními hroty
Pavlína Danhofer -
Ergoterapie u dětí školního věku s diagnózou ADHD (Attention Deficit Hyperactivity Disorder)
Anna RYCHTAŘÍKOVÁ -
Teaching English to children with Attention Deficit Hyperactivity Disorders with focus on Helen Doron Early English method.
Zuzana TYMLOVÁ -
Teaching vocabulary to young learners of English as a second language with regard to dyslexia and attention deficit disorder characteristics
Pavla Břeňová -
Porucha pozornosti s hyperaktivitou u předškolních dětí
Lýdie Rejnartová -
Porucha pozornosti s hyperaktivitou na střední škole
Jaroslava Janoušková -
Využití metody EEG-biofeedback ke zmírnění obtíží žáka s poruchou pozornosti
Hana Smolánová -
Narušená komunikační schopnost u dětí s ADHD
Anna ČEDÍKOVÁ