Mgr. Kateřina GIBSON

Master's thesis

What Do Teenagers Read during Lessons? A Contrastive Study of British and American Magazines for Teenagers.

What Do Teenagers Read during Lessons? A Contrastive Study of British and American Magazines for Teenagers.
Abstract:
Diplomová práce se zabývá stylistickou analýzou amerických a britských časopisů pro mládež zaměřených na dívky. Jejím hlavním cílem je definování hlavních distinktivních rysů a odhalení shod a rozdílů. Pozornost je věnována strukturám časopisů, pravidelným rubrikách a tématům i obvyklým reklamním postupům.
Abstract:
The thesis deals with the stylistic analysis of magazines for teenage girls. Its main objective is to find distinctive features of both American and British magazines and to explore similarities and differences. The magazine structures, columns and topics are observed, accompanied by detailed analyses of some frequent sections, topics and advertisements.
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 5. 2009
Accessible from:: 29. 5. 2009

Thesis defence

  • Date of defence: 28. 8. 2009
  • Supervisor: Mgr. Renata Tomášková, Dr.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

GIBSON, Kateřina. What Do Teenagers Read during Lessons? A Contrastive Study of British and American Magazines for Teenagers.. Ostrava, 2009. diplomová práce (Mgr.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ. Filozofická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 29.5.2009

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 29. 5. 2009 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ, Filozofická fakulta