Using literature in teaching English to young learners – Ing. Vilma Tkáčová
Ing. Vilma Tkáčová
Bachelor's thesis
Using literature in teaching English to young learners
Using literature in teaching English to young learners
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou použití autentických pohádkových příběhů při výuce anglického jazyka u mladších žáků. Teoretická část je soustředěna na čtení jako dovednost, metody čtení, výhody a nevýhody použití knih. Zaměřuje se také na plánování a přípravu vyučovacích hodin. Praktická část představuje výzkum a intenzivní čtecí program. Nabízí aktivity a plány učebních hodin, které …moreAbstract:
The bachelor thesis deals with the issue of using authentic storybooks in teaching English to young learners. The theoretical part is concentrated on reading as a skill, various methods of reading, advantages and disadvantages of using books. It is also focused on planning and preparing reading lessons. The practical part introduces education research and intensive reading program. It offers activities …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 3. 2017
Identifier:
https://is.muni.cz/th/fvix2/
Thesis defence
- Date of defence: 11. 5. 2017
- Supervisor: Mgr. Naděžda Vojtková
- Reader: Mgr. Jana Chocholatá
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Specialization in Education / Teacher Training in Foreign Languages - English Language
Theses on a related topic
-
Focus Group v marketingovém výzkumu
Karolína Lapáčková -
Jak žáci odhadují význam slov ve výuce němčiny? Strategie učení se slovní zásobě v kooperaci
Barbora Al Ajeilat -
Žáci střední zdravotnické školy a distanční výuka
Petra Pavlíková -
Žáci s ADHD a moderní technologie z pohledu pedagoga
Zdeňka Škodová -
Žáci s Aspergerovým syndromem v základních školách v Praze 4
Helena Čamachová -
Jaký pohled na inkluzi mají žáci
Monika Prokešová -
Hudebně nadaní žáci a jejich jazyková a komunikační schopnost
Renata Horáková