Marketingová komunikace a tvorba konkrétního marketingového plánu v umělecké činnosti – Bc. Thuy Luu Thanh
Bc. Thuy Luu Thanh
Master's thesis
Marketingová komunikace a tvorba konkrétního marketingového plánu v umělecké činnosti
Marketing Communication and Creating Particular Marketing Plan for Arts Industry
Abstract:
Tato diplomová práce řeší problematiku marketinkové komunikace v uměleckém prostředí, přesněji v oblasti hudební produkce a DJingu. Cílem práce je zhodnotit prostředí začínajícího umělce s navržením konkrétního marketingového plánu v umělecké činnosti. Při tvorbě marketingového plány byly využity analýzy PESTLE, Porterův model pěti konkurenčních sil a SWOT analýza. Výsledek této práce by měl sloužit …moreAbstract:
This diploma thesis deals with aspects of the marketing commutation for art marketing, more precisely in the field of music production and DJing. The aim of the work is to evaluate the environment of a beginning artist with the design of a specific marketing plan in artistic activity. Analyzes PESTLE, SWOT and Porter´s model of five competitive forces were used to create marketing plans. The result …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 4. 2021
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/k7xpq/
Thesis defence
- Date of defence: 18. 6. 2021
- Supervisor: PhDr. Martina Švecová, MSc
- Reader: Ing. Jaroslav Šulc, CSc.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
LUU THANH, Thuy. \textit{Marketingová komunikace a tvorba konkrétního marketingového plánu v umělecké činnosti}. Online. Master's thesis. Praha: University of Finance and Administration. 2021. Available from: https://theses.cz/id/ov5376/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Asistované zhodnocení a příprava marketingového plánu pro společnost Algotech a.s. se zaměřením na online marketing a prostředí průmyslu 4.0
Vojtěch Šimíček -
Marketingová analýza a marketingový plán hotelu, kempu a restaurace "Knížecí rybník"
Karolína Vovsová -
Digital marketing plan for a book using service-oriented marketing mix
Silvia Nagyová -
A Business Plan for a LARP Equipment Shop
Tadeáš Řezníček -
Podnikatelský plán a zakládání malého a středního podniku
Eliška Boublíková -
Evaluace dosavadní marketingové strategie a vyhodnocení jejího souladu s marketingovým plánem výrobní společnosti POEX Velké Meziříčí, a.s.
Luboš Caninec -
A Business Plan for a Selected Company
Karolína Wlosoková -
Marketingový plán a jeho význam ve strategickém rozhodování malých a středních firem v oboru elektroinstalací.
Pavel Farabauer