Bc. Thuy Luu Thanh

Master's thesis

Marketingová komunikace a tvorba konkrétního marketingového plánu v umělecké činnosti

Marketing Communication and Creating Particular Marketing Plan for Arts Industry
Abstract:
Tato diplomová práce řeší problematiku marketinkové komunikace v uměleckém prostředí, přesněji v oblasti hudební produkce a DJingu. Cílem práce je zhodnotit prostředí začínajícího umělce s navržením konkrétního marketingového plánu v umělecké činnosti. Při tvorbě marketingového plány byly využity analýzy PESTLE, Porterův model pěti konkurenčních sil a SWOT analýza. Výsledek této práce by měl sloužit …more
Abstract:
This diploma thesis deals with aspects of the marketing commutation for art marketing, more precisely in the field of music production and DJing. The aim of the work is to evaluate the environment of a beginning artist with the design of a specific marketing plan in artistic activity. Analyzes PESTLE, SWOT and Porter´s model of five competitive forces were used to create marketing plans. The result …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 4. 2021

Thesis defence

  • Date of defence: 18. 6. 2021
  • Supervisor: PhDr. Martina Švecová, MSc
  • Reader: Ing. Jaroslav Šulc, CSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní