Využití metody EEG biofeedback při kompenzaci specifických poruch učení a soustředění u žáků – Ing. Bc. Alena Hauptmanová
Ing. Bc. Alena Hauptmanová
Diplomová práce
Využití metody EEG biofeedback při kompenzaci specifických poruch učení a soustředění u žáků
EEG biofeedback used for treatment of pupil with specific learning disabilities and attention defficit disorder
Anotace:
Diplomová práce se zabývá možností řešení specifických poruch učení (SPU) a koncentrace pozornosti (ADHD) metodou EEG Biofeedback. V první části jsou shrnuty základní charakteristiky SPU a ADHD. Dále je podrobně popsána metoda EEG Biofeedback a cytoarchitektonické struktury mozku u jedinců s SPU a ADHD. Ve druhé části je uvedeno pět případových studií popisujících terapii EEG Biofeedback.Abstract:
The thesis is focused on problems of students with specific learning disabilities (SLD) and attention deficit disorder (ADHD) by therapeutic method EEG Biofeedback. In first part of the thesis are described characteristic of SLD and ADHD. There is written about method EEG Biofeedback and architectonic structures of brain in correlation with SLD and ADHD. The second part of thesis is described fife …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 1. 4. 2015
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/sz4rb/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 4. 5. 2015
- Vedoucí: PhDr. Mgr. Soňa Chaloupková, Ph.D.
- Oponent: PhDr. Mgr. Alena Sedláčková, DiS.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Speciální pedagogika / Speciální pedagogika
Práce na příbuzné téma
-
Možnosti užití audiovizuální stimulace u dětí s poruchou koncentrace pozornosti
Petra KONEČNÁ -
Vzájemné souvislosti Testu zrakového vnímání a schopnosti koncentrace pozornosti u žáků 9. tříd ZŠ
Jana Dubová -
Vliv tělesných cvičení na koncentraci pozornosti u dětí ve věku 9-11 let.
Barbora FOUSOVÁ -
Vzdělávání žáka s ADHD a SPU na ZŠ a na víceletém gymnáziu s uměleckým zaměřením
Pavla Burešová -
Vzdělávání žáků s poruchou pozornosti spojenou s hyperaktivitou
Ivana Tesařová -
Žáci se syndromem poruchy pozornosti s hyperaktivitou v prostředí běžných základních škol
František Pažourek -
Žák s poruchou pozornosti a hyperaktivitou na střední škole
Gabriela Čechová -
Prevence a reedukace specifických poruch učení pomocí metody EEG-biofeedback
Markéta Luňáková