Ing. Veronika Šreiberová

Bachelor's thesis

Žena jako sexuální objekt v soudobé české reklamě

Woman as a sex object in the contemporary Czech advertising
Abstract:
Ženy si budovaly již od dávných dob své postavení ve společnosti. Nyní stojí na stejné úrovni jako muži, ale přesto existují oblasti, kde je zapotřebí dalšího vývoje. Tato práce se zabývá postavením ženy jak v minulosti, tak v současnosti. Hlavní důraz je kladen na problematiku gender a s ní spojenou otázku zobrazování žen v médiích. Provedený výzkum nám ukázal obecný pohled na problém ze strany lidí …more
Abstract:
Women have been building their status of women from old days. Now they are standing on the same level like men, but there are still some fields where the next evolution is necessary. This paper is putting mind to the status of women in the history and nowadays. The main emphasis is placed on the problem of gender and the problem of women in the media. The research has showed a general view on the problem …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 4. 2011

Thesis defence

  • Date of defence: 10. 6. 2011
  • Supervisor: prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
  • Reader: PhDr. Pavel Čírtek

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní

University of Finance and Administration

Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication