Texte und Textverstehen im Fremdsprachenunterricht – Bc. Zdeňka Davidová, DiS.
Bc. Zdeňka Davidová, DiS.
Master's thesis
Texte und Textverstehen im Fremdsprachenunterricht
Texts and Text-Understanding in Foreign Language Teaching
Abstract:
The central concept of this thesis is text and text comprehension in foreign language teaching. The work is dedicated to the construction of the text in general, describes the use from a didactic point of view and the possible options of working with text in foreign language teaching. It also analyses and compares the success of comprehension achieved by contrasting methods, which confirms or refutes …moreAbstract:
Ústředním pojmem diplomové práce je text a porozumění textu v cizojazyčném vyučování. Práce se věnuje problematice výstavby textu obecně, popisuje jeho využití z didaktického hlediska a možnosti práce s textem při výuce cizího jazyka. Dále analyzuje a porovnává úspěšnost porozumění textu docílenou protikladnými metodami, čímž potvrzuje, nebo naopak vyvrací určitá didaktická dogmata. Materiály pro tuto …more
Language used: German
Date on which the thesis was submitted / produced: 2. 12. 2015
Identifier:
https://is.muni.cz/th/uha4v/
Thesis defence
- Date of defence: 19. 1. 2016
- Supervisor: PhDr. Anna Marie Halasová, Ph.D.
- Reader: doc. Mgr. Sylvie Stanovská, Dr.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Teacher Training for Secondary Schools / Upper Secondary School Teacher Training in German Language and Literature
Theses on a related topic
-
The Features of English as a Second Language and English as a Foreign language in English Language Teaching in the Czech Republic
Adéla Othová -
Incorporating drama into foreign language teaching
Aneta Tomšíková -
Analysis of Learner-Learner Interaction in English as a Foreign Language Teaching
Juliana Kráľová -
Teaching English as a Foreign Language to a Learner with Autism with an Emphasis on Vocabulary Memory Retention
Šárka Ferenčíková -
Authentic language in foreign language teaching
Lenka Zemanová -
An annotated translation of a previously untranslated English text and text analysis
Jakub TOMÁŠ -
Analýza dramatického textu podle Katie Mitchell, s praktickou ukázkou na dramatickém textu Mikea Bartletta Lovná zvěř, pod vedením Alexandry Bolfové v rámci předmětu Divadelní projekt V: Pravidelný text
Adéla Ohnheiserová -
Návrh uživatelského rozhraní s využitím prvků vtělené interakce pro práci s odborným textem
Michal Létal