Young learners' attitudes to learning English in Bruntál schools – Matěj JELEN
Matěj JELEN
Bachelor's thesis
Young learners' attitudes to learning English in Bruntál schools
Young learners' attitudes to learning English in Bruntál schools
Abstract:
The main aim of the thesis is to analyze the attitudes of Bruntál's fifth graders to learning English. Questionnaires from 206 students and structured interviews with ten teachers were used during the survey. There are significant differences in teaching methods among the Bruntál schools. The popularity of English is higher among the students who stated their parents have a positive attitude to the …moreAbstract:
Hlavním cílem této diplomové práce je analýza postojů bruntálských žáků pátých tříd ke studiu angličtiny. Výsledky výzkumu vychází z dotazníků vyplněných 206 studenty a strukturovaných rozhovorů s deseti učiteli. Mezi jednotlivými školami byly zaznamenány výrazné rozdíly ve způsobu výuky. Z výsledků je patrné, že popularita angličtiny je vyšší u studentů, kteří uvedli, že jejich rodiče mají k předmětu …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 23. 4. 2019
Thesis defence
- Supervisor: Mgr. Blanka Babická, Ph.D.
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
JELEN, Matěj. Young learners' attitudes to learning English in Bruntál schools. Olomouc, 2019. bakalářská práce (Bc.). UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI. Pedagogická fakulta
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI, Pedagogická fakultaPalacký University Olomouc
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Specialization in Pedagogy / AJ-HIV
Theses on a related topic
-
Učebnice angličtiny „Complete Advanced“ a „Advanced Result“ jako příprava na cambridgeskou zkoušku C1 Advanced, část Writing
Lenka Musialková -
Příběh jako nástroj pro rozvoj řečové dovednosti mluvení v angličtině na úrovni B1
Iveta Kousalová -
Hraní rolí jako prostředek zpřístupnění výuky jazykových funkcí dospělým studentům na úrovni A2-B1 (podle SERRJ)
Gabriela Mühlfeitová -
Lektor jako spolutvůrce sociálního klimatu třídy
Andrea Kurková -
Možnosti využití učebních strategií jako kompenzace vývojové dysfázie u vysokoškolské studentky
Markéta Soukupová -
Komunikační strategie u studentů v angličtině jako cizím jazyce
Kristýna Hálová -
Reprodukce genderových stereotypů ve výuce angličtiny jako cizího jazyka
Marie Doskočilová -
Bilingvní děti ve věku od 11 do 15 let, žijící v České republice, které se učí angličtinu jako cizí jazyk.
Valentina ORLOVA
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights