Metody stanovení hodnoty zákazníka pro podnik a jejich praktické využití na B2B trhu – Anna Melounová
Anna Melounová
Master's thesis
Metody stanovení hodnoty zákazníka pro podnik a jejich praktické využití na B2B trhu
Methods of Determining Customer Value and Their Practical Application in the B2B Market
Abstract:
Cílem diplomové práce je vytvoření teoretického přehledu jednotlivých metod stanovení hodnoty zákazníka, následná aplikace vybraných metod na zákaznickou základnu v konkrétním B2B podniku a formulování doporučení. Pro analýzu hodnoty zákazníka byla využita minulá hodnota zákazníka, upravený strukturální vzorec pro výpočet hodnoty zákazníka, upravený vzorec pro SaaS společnosti a kohortní analýza. Minulá …moreAbstract:
The aim of the diploma thesis is to create a theoretical overview of individual methods of determining customer value, the subsequent application of selected methods to the customer base in a B2B company and the formulation of recommendations for this company. The past customer value, the adjusted structural formula for calculating the customer lifetime value, the adjusted formula for SaaS companies …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 13. 12. 2021
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/85179
Thesis defence
- Date of defence: 26. 1. 2022
- Supervisor: Oldřich Vávra
- Reader: Lukáš Polame
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/85179
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme:
Management
Theses on a related topic
-
Customer Relationship Management - SW nástroje a jejich efektivní využití
Pavla Sklenářová -
Utilization Analysis of Customer Relationship Management in Indian Market
Dhruvin Chandrakant Panchal -
Introduction of Customer Relationship Management in a Packaging Company
Evgeniia Metlushka -
Customer Relationship Management in a particular company, contributions and design solution
Kadiatou Odeithiam -
Instagram social media as a Customer Relationship Management tool
Maria Tomchanka -
Zhodnocení využití Customer Relationship Managementu obchodní společnosti
Miloslav Fiala -
Customer Relationship Management
Tereza Otčenášková -
Using Customer Feedback for Improvements in Customer Experience Management
Jayesh Rane