Bc. Eva Možná

Master's thesis

Potenciál gamifikace jako marketingového nástroje vysokých škol

The potential of gamification as a marketing tool for universities
Abstract:
Předkládaná diplomová práce si klade za cíl rozšířit akademickou debatu o fenoménu gamifikace, tedy o implementaci herních prvků a herního designu do primárně neherních prostředí, a to konkrétně ve vztahu k marketingové komunikaci vysokých škol směrem k potenciálním studentům. V teoretickém úvodu práce nejprve představuje a zkoumá definice pojmů gamifikace a marketingová komunikace. Pro lepší uchopení …more
Abstract:
This thesis aims to expand academic debate about the gamification phenomenon, implementation of game elements and game design to primarily non-game contexts, specifically in relation to marketing communications of universities. The reader is first acquainted with the concept of gamification and marketing communications. The context of its genesis, combination of changes in technology and design paradigms …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 4. 1. 2016

Thesis defence

  • Date of defence: 18. 1. 2016
  • Supervisor: Mgr. Leo Nitče
  • Reader: doc. Mgr. Jakub Macek, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studií