Potenciál gamifikace jako marketingového nástroje vysokých škol – Bc. Eva Možná
Bc. Eva Možná
Master's thesis
Potenciál gamifikace jako marketingového nástroje vysokých škol
The potential of gamification as a marketing tool for universities
Abstract:
Předkládaná diplomová práce si klade za cíl rozšířit akademickou debatu o fenoménu gamifikace, tedy o implementaci herních prvků a herního designu do primárně neherních prostředí, a to konkrétně ve vztahu k marketingové komunikaci vysokých škol směrem k potenciálním studentům. V teoretickém úvodu práce nejprve představuje a zkoumá definice pojmů gamifikace a marketingová komunikace. Pro lepší uchopení …moreAbstract:
This thesis aims to expand academic debate about the gamification phenomenon, implementation of game elements and game design to primarily non-game contexts, specifically in relation to marketing communications of universities. The reader is first acquainted with the concept of gamification and marketing communications. The context of its genesis, combination of changes in technology and design paradigms …moreKeywords
Gamifikace marketingová komunikace marketing vysokých škol motivace Foggův behaviorální model sebedeterminační teorie MDA rámec The Game of Your Life Broncoland Broncoland Tour teoreticko-empirická práce Gamification Marketing Communication Higher Education Marketing Motivation Fogg’s Behavioral Model Selfdetermination Theory theoretical-empirical thesis
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 4. 1. 2016
Identifier:
https://is.muni.cz/th/zhzrk/
Thesis defence
- Date of defence: 18. 1. 2016
- Supervisor: Mgr. Leo Nitče
- Reader: doc. Mgr. Jakub Macek, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studiíMasaryk University
Faculty of Social StudiesMaster programme / field:
Media and Communication Studies / Media Studies and Journalism
Theses on a related topic
-
Charakteristika výtvarného projevu keňských žáků (teoreticko-empirická práce)
Šárka HORÁKOVÁ -
Internationalisation of Higher Education and Student's Intercultural Development
Lucie Tomaštíková -
International Student Recruitment, Brand Amplification, and Student Retention Initiatives in Higher Education
Deepak Sunil Kumar -
Studieren Probieren: a Guidance Programme for Prospective Students in Austrian Higher Education
Matej Patrik Žitňanský -
Towards Prediction and Recommendation in Higher Education
Hana Bydžovská -
Putting ‘Bologna to work’. The influence of the Bologna process on the employability of higher education graduates
Margot Koenders -
Unequal access to higher education in Central and Eastern Europe between 1946-1989
Ondřej Malina -
Integrovaná marketingová komunikace - využití a propojení jednotlivých nástrojů komunikace v praxi
Rustam Galeev