Bc. Katarina Farberova

Bachelor's thesis

Genderové stereotypy v současné reklamě a nákupním chování spotřebitelů

Gender stereotypes in contemporary advertising and consumer purchasing behavior
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá tématem "Genderové stereotypy v současné reklamě a nákupním chování spotřebitelů". Cílem této práce je identifikovat specifika genderových stereotypů, charakterizovat gendernvé stereotypy v reklamě a prozkoumat jakým způsobem ovlivňují nákupní chování spotřebitelů. Teoretická část práce bude realizována prostřednictvím jednotlivych dílčích kroků: základní přehled pojmů genderové …more
Abstract:
The bachelor thesis deals with the topic "Gender stereotypes in contemporary advertising and consumer purchasing behavior". The aim of this thesis is to identify the specifics of gender stereotypes, to characterize gender stereotypes in advertising and to examine how they influence consumer buying behaviour. The theoretical part of the thesis will be implemented through individual sub-steps: a basic …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 25. 4. 2024

Thesis defence

  • Date of defence: 10. 6. 2024
  • Supervisor: Ing. Věra Levičková, Ph.D.
  • Reader: Ing. Eliška Smotlachová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.