Alternativní a augmentativní komunikace u dětí s autismem – Bc. Petra Ševčíková
Bc. Petra Ševčíková
Bachelor's thesis
Alternativní a augmentativní komunikace u dětí s autismem
Alternatives and augmentations to communication with autistic children
Abstract:
Moje bakalářská práce se zabývá problematikou poruch autistického spektra a užití náhradních komunikačních systémů u dětí s autismem. Cílem bakalářské práce bylo zjistit, jakým způsobem ovlivňují alternativní a augumentativní systémy vývoj dítěte s autismem a využití těchto systémů v procesu vzdělání.Abstract:
My B.A. deals with the issue of disorder of the autistic spectra and use of substitute communicative systems of the autistic children. The aim of my thesis was to find out the way alternative and augmentative systems influence a development of an autistic child and use of these systems in education process as well.Keywords
Autismus pervazivní vývojové poruchy raná diagnostika etiologie edukace TEACCH sociální interakce vývoj řeči komunikace stereotypní zájmy vizualizace alternativní a augmentativní komunikace autism pervasive developmental disorder early diagnostics etiology education social interaction speech development communication stereotype interests visualisation augmentative and alternative communication.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 5. 5. 2008
Identifier:
https://is.muni.cz/th/wcqj4/
Thesis defence
- Date of defence: 9. 6. 2008
- Supervisor: PhDr. Mgr. Dita Slavíková, Ph.D.
- Reader: PhDr. Mgr. Lucie Procházková, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Specialization in Education / Lower Secondary School Teacher Training in Special Education
Theses on a related topic
-
Public awareness about the usage possibilities of alternative and augmentative communication by people with autism, comparative study between the Czech Republic and Finland
Petra KUCHAŘOVÁ -
Využití alternativní a augmentativní komunikace u dětí se sluchovým postižením a přidruženými vadami
Alena Roučová -
Srovnání interakčního a komunikačního stylu učitele a žáka na alternativní a standardní škole
Lucie STRAŠILOVÁ -
Využití výměnného obrázkového komunikačního systému a znaků ze znakového jazyka u žáka se sluchovým a přidruženým mentálním postižením
Barbora Rýdlová -
Kvalita a rozvoj komunikačních dovedností osob se souběžným sluchovým a mentálním postižením v domovech pro osoby se zdravotním postižením
Eva Smištíková -
Využití alternativní a augmentativní komunikace u dětí s poruchami autistického spektra
Kateřina Lišková -
Využití alternativní a augmentativní komunikace u žáků s poruchami autistického spektra na základní škole
Veronika Huková -
Komunikační deník jako nástroj alternativní a augmentativní komunikace jedinců s pervazivní vývojovou poruchou.
Zdeněk PETŘÍK