Valeriia Onishchenko

Bachelor's thesis

Marketingový výzkum jako prostředek ke zvýšení konkurenceschopnosti hotelu

Marketing research as a means to increase the competitiveness of a hotel
Abstract:
Tato bakalářská práce se zaměřuje na využití marketingového výzkumu jako prostředku ke zvýšení konkurenceschopnosti hotelu. Teoretická část práce se věnuje popisu marketingu a marketingového výzkumu, jeho fází a metod, které jsou k jeho provedení potřebné. Dále jsou zde vysvětleny pojmy SWOT a PEST analýza a jejich využití v praxi. Praktická část práce se zabývá průzkumem současného hotelového trhu …more
Abstract:
This bachelor thesis focuses on the use of marketing research as a means to increase the competitiveness of a hotel. The theoretical part of the thesis describes marketing and marketing research, its stages and methods necessary for its implementation. Additionally, the terms SWOT and PEST analysis and their practical application are explained. The practical part of the thesis deals with the research …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 4. 2023

Thesis defence

  • Date of defence: 31. 5. 2023
  • Supervisor: Zdenka Petrů
  • Reader: Kristina Skrebková

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/89267