Psychologie obrazového znázornění u E. H. Gombricha – Mgr. Jitka Zaoralová
Mgr. Jitka Zaoralová
Bakalářská práce
Psychologie obrazového znázornění u E. H. Gombricha
The Psychology of Pictorial Representation by E. H. Gombrich
Anotace:
Tato práce se věnuje problematice psychologie obrazového znázornění u Ernsta Hanse Gombricha. Gombrich byl jedním z nejslavnějších historiků umění 20. století. Při svém psychologickém bádání se zabýval hlavně pojmy vědění a vidění, protože všechno, co člověk vidí, je ovlivněno tím, co ví. Cílem práce je přiblížit Gombrichovy názory na obrazové znázornění a vnímání uměleckého díla. Práce chce ukázat …víceAbstract:
This bachelor thesis I will deal with points at issue of psychology of pictorial representation by Erns Hans Gombrich. Gombrich was one of the most important and famous art historians of 20th century. In his psychological studies, he was mostly concerned with “knowledge” and “vision” because everything what people see is determined by our knowledge. The aim of this thesis is to draw Gombrich’s views …víceKlíčová slova
E. H. Gombrich percepce recepce vědění vidění psychologie obrazové znázornění divák umělec vědomosti
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 12. 5. 2009
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/x9d0a/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 15. 6. 2009
- Vedoucí: PhDr. Aleš Filip, Ph.D.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasarykova univerzita
Filozofická fakultaBakalářský studijní program / obor:
Obecná teorie a dějiny umění a kultury / Sdružená uměnovědná studia
Práce na příbuzné téma
-
Realismus v umění. Analýza pojmu realismus ve studiích E. H. Gombricha a N. Goodmana
Sandra Adamčíková -
Studio Hrdinů a jeho divák, divák a jeho Studio Hrdinů
Tobiáš Waller -
Dítě – plnohodnotný divák: Inscenační tvorba Divadla Polárka pro děti od narození do pěti let
Petra Antlová -
Když nejde divák do divadla, musí divadlo k divákovi
Jakub Müller -
Instituce a divák: Faktory ovlivňující divácký prožitek umění v kontextu současných institucí
Karina Kottová -
Divák v (hyper)prostoru: O možnostech performativního diváctví
Anna Chrtková -
Dětský divák a specifika jeho vnímání divadelního jazyka
Anna Ročková -
Divák jako aktér
Lumíra Přichystalová