Mgr. Jana Horáčková

Master's thesis

Právní regulace reklamy v ČR a v Anglii

The Law of Advertising in Czech Republic and England
Abstract:
Tato práce se věnuje právní regulaci reklamy v České republice a v Anglii. Uvádí obecné, právní a mimoprávní vymezení pojmu reklama. Pro zajímavost je zde uvedeno vymezení reklamy anglického psaného právo. Podrobně je zde popsán vznik, působení a složení samoregulačních orgánů Rady pro reklamu a Advertising Standard Authority. Pro názornost je práce doplněna příklady z praxe českého a anglického práva …more
Abstract:
This diploma thesis deals with the legal regulation of advertising in the Czech republic and Great Britain. There is mentioned general, legal and non-legal definition of the advertisement. There is given a detailed description of formation, action and composition of the self-regulatory bodies and an interesting adjudications that show the disparity of their decisions. This thesis also contains the …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 3. 2011

Thesis defence

  • Date of defence: 23. 5. 2011
  • Supervisor: prof. JUDr. Petr Hajn, DrSc.
  • Reader: doc. JUDr. Josef Kotásek, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Právnická fakulta

Masaryk University

Faculty of Law

Master programme / field:
Law and Legal Science / Law