Mgr. Jana Horáčková
Master's thesis
Právní regulace reklamy v ČR a v Anglii
The Law of Advertising in Czech Republic and England
Abstract:
Tato práce se věnuje právní regulaci reklamy v České republice a v Anglii. Uvádí obecné, právní a mimoprávní vymezení pojmu reklama. Pro zajímavost je zde uvedeno vymezení reklamy anglického psaného právo. Podrobně je zde popsán vznik, působení a složení samoregulačních orgánů Rady pro reklamu a Advertising Standard Authority. Pro názornost je práce doplněna příklady z praxe českého a anglického práva …moreAbstract:
This diploma thesis deals with the legal regulation of advertising in the Czech republic and Great Britain. There is mentioned general, legal and non-legal definition of the advertisement. There is given a detailed description of formation, action and composition of the self-regulatory bodies and an interesting adjudications that show the disparity of their decisions. This thesis also contains the …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 3. 2011
Identifier:
https://is.muni.cz/th/kt0vi/
Thesis defence
- Date of defence: 23. 5. 2011
- Supervisor: prof. JUDr. Petr Hajn, DrSc.
- Reader: doc. JUDr. Josef Kotásek, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Právnická fakultaMasaryk University
Faculty of LawMaster programme / field:
Law and Legal Science / Law
Theses on a related topic
-
Sociální reklama, reklama neziskových organizací v ČR
Markéta Kujelová -
Reklama na tabákové výrobky
Jáchym Patloka -
Reklama jako obraz kultury
Alena Povolná -
Reklama na umění, umění v reklamě
Pavlína Fiala -
Reklama na sociálních sítích
Kateřina Frycová -
Reklama na sociálních sítích zaměřená na děti
Kamila Bartoňová -
Skrytá reklama na sociálních sítích
Kristina Kůdelíková -
Reklama jako obraz kultury
Khrystyna Beregova