Persuaze a jazyk reklamy: Analýza tiskových reklamních textů – Bc. Štefan Sitáni
Bc. Štefan Sitáni
Bachelor's thesis
Persuaze a jazyk reklamy: Analýza tiskových reklamních textů
Persuasion and the Language of Advertising: An Analysis of Print Advertising Texts
Anotácia:
Tato bakalářská diplomová práce se zaměřuje na analýzu vybraných reklamních textů z jazykového hlediska a pokouší se prozkoumat verbální i neverbální prostředky, kterými reklamní texty dosahujú persuazivní účinek. Práce zkoumá devět reklamních textů získaných přímo z časopisů a internetu s cílem nalezení persuazivních prostředků v nich použitých.Abstract:
This bachelor's thesis focuses on analyzing advertisements from a linguistic point of view and attempts to look into the means, both verbal and non-verbal, that advertising uses to achieve its persuasive effect. The thesis analyzes nine examples of printed advertising retrieved from magazines and online in order to uncover some of the persuasive devices and strategies implemented in them.
Jazyk práce: English
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 24. 8. 2012
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/pxivr/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 5. 9. 2012
- Vedúci: PhDr. Jitka Vlčková, Ph.D.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsBachelor programme / odbor:
Philology / English Language and Literature
Práce na příbuzné téma
-
The Language of Advertising: Analysis of Advertising Slogans in Fast Food Industry
Adela Pilátová -
The language of advertising: An analysis of a technology company advertisements
Lucie Fialová -
The language of advertising: slogans in online NGOs advertising discourse
Karel URBAN -
The language of advertising: linguistic analysis of smartphone advertisements
Dominik HONEŠ -
Comparing the Language of Print and On-line Advertising
Kristýna Mráková -
The Language of Advertising Sports Nutrition and Supplements
Lukáš KALETA -
Characteristics of the Language of Advertising: Profanity in Contemporary Advertising
Simona VERNEROVÁ -
An Analysis of Stylistic and Linguistic Means of Medium of Advertising: Alcohol Commercial Slogans
Tereza Matějíčková