Uplatnění segmentace trhu při formulování marketingové strategie – Calvin Ferreira
Calvin Ferreira
Bachelor's thesis
Uplatnění segmentace trhu při formulování marketingové strategie
Market segmentation applying in formulate marketing strategy
Abstract:
Cílem této práce je zhodnotit jednotlivá segmentační kritéria, které využívá firma Groost pří segmentaci B2B trhu, jejich vliv na marketingové nástroje a jak působí vnější prostředí na firmu. V teoretické části práce jsou vysvětlené základní pojmy pomocí komparace odborné literatury tykající se marketingu, marketingové strategie a marketingového mixu. Dále jsou popsané jednotlivé kroky pro objevení …moreAbstract:
The aim of this thesis is to evaluate the individual segmentation criteria used by the company Groost during the segmentation process of the B2B marketplace, how they impact marketing tools and how external environmental factors affect the company. The theoretical part of the thesis explains the basic terms of marketing by comparing literature based on marketing, marketing strategies and marketing …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 3. 2021
Thesis defence
- Supervisor: Ing. Lucie Vokáčová
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
FERREIRA, Calvin. \textit{Uplatnění segmentace trhu při formulování marketingové strategie}. Online. Bachelor's thesis. Praha: Czech University of Life Sciences Prague, Faculty of Economics and Management. 2021. Available from: https://theses.cz/id/qh0gju/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Česká zemědělská univerzita v Praze, Provozně ekonomická fakultaCzech University of Life Sciences Prague
Faculty of Economics and ManagementBachelor programme / field:
Economics Policy and Administration / Business and Administration
Theses on a related topic
-
Analýza marketingové strategie konkrétního podniku
Graclík Graclík -
Implementace marketingové strategie pod vlivem COVID-19
Rapáč Rapáč -
Marketingová strategie jako základ komunikační strategie Městské knihovny Frýdek-Místek, příspěvkové organizace
Pavel Machala -
Návrh marketingové strategie
Lucie Žaludková -
Evaluace dosavadní marketingové strategie a vyhodnocení jejího souladu s marketingovým plánem výrobní společnosti POEX Velké Meziříčí, a.s.
Luboš Caninec -
Návrh marketingové strategie pro vybranou společnost
Jan Morvic -
Marketingová strategie jako základ efektivní komunikační strategie organizace
Sylva Dokoupilová -
Marketingové strategie Elona Muska
Dvořák Dvořák
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights