Phonetic Aspects in Teaching English to Young Learners – Mgr. Alice Knichalová
Mgr. Alice Knichalová
Bachelor's thesis
Phonetic Aspects in Teaching English to Young Learners
Phonetic Aspects in Teaching English to Young Learners
Abstract:
Bakalářská práce ‚‚Fonetické aspekty ve výuce angličtiny u dětí‘‘ se zabývá výukou a osvojováním správné výslovnosti v cizím jazyce v raném věku. Tato práce zkoumá metody výuky, správnost výslovnosti a nápravy případných chyb ve výslovnosti, porovnává je a navrhuje nejlepší možné varianty výuky. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí. Teoretická část pokrývá témata spojená s procesy výuky a učení …moreAbstract:
The Bachelor Thesis “Phonetic Aspects in Teaching English to Young Learners’’ focuses on the process of teaching foreign language and on correct pronunciation acquisition at an early age. It investigates the methods of teaching, pronunciation correctness and correction of possible errors; compares them and suggests the most appropriate approaches to the teaching. The thesis is divided into two main …moreKeywords
Děti školka mateřská škola kurzy angličtiny pro děti angličtina osvojování cizího jazyka fonetika výslovnost cizí jazyk předškolní vzdělávání Children nursery school kindergarten English English courses for children foreign language acquisition phonetics pronunciation foreign language pre-school education
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 4. 2011
Identifier:
https://is.muni.cz/th/ravkh/
Thesis defence
- Date of defence: 6. 6. 2011
- Supervisor: Mgr. Jana Chocholatá
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Specialization in Education / Lower Secondary School Teacher Training in English Language and Literature
Theses on a related topic
-
Inclusive education for children from marginalized Roma communities
Terézia Bednárová -
The Role of Music in Second Language Learning and Second Language Acquisition
Radka Tlustošová -
Use of Digital Media in Foreign Language Acquisition
Szaszková Szaszková -
Music and Singing in Relation to Foreign Language Acquisition and Learning
Tímea Petrovičová -
Designing Online English Courses for Military Learners Using Moodle
Martin Dolníček -
Mapping out Exam Strategies for Cambridge English: Advanced Preparation Courses
Gabriela Martinásková -
Using online courses to prepare for the written maturita exam in English language
Kristýna Jurčová -
English language course for preschool children
Petra Humlíčková