Montessori výchova a vzdělávání z pohledu praktického života – Bc. Bronislava Zátopková
Bc. Bronislava Zátopková
Master's thesis
Montessori výchova a vzdělávání z pohledu praktického života
Montessori education in the view of practical life
Abstract:
Diplomová práce „Montessori výchova a vzdělávání z pohledu praktického života.“ se zabývá analýzou prostředí a činností praktického života v montessori vzdělávání. Teoretická část je zahájena popisem fází vývoje a vzdělávání dítěte od narození po dospělost. Dále práce objasňuje interakční schéma dítě, připravené prostředí a dospělý, jako nástroj k pochopení utváření osobnosti dítěte. Jsou zde také …moreAbstract:
This diploma thesis “Montessori pedagogy from the point of view of practical life” deals with analyses of environment and practical life activities in Montessori education. The theoretical part introduces child developmental stages from birth to maturity including the interactive schema child, prepared environment and adult as a means for understanding formation of child’s personality. The international …moreKeywords
montessori pedagogika vývoj dítěte sensitivní období lidské tendence připravené prostředí pracovní cyklus koncentrace samostatnost možnost volby respektující výchova pedagog sociální interakce praktický život kvalitativní výzkum pozorování montessori pedagogy child’s development sensitive periods human tendencies prepared environment work period concentration independence free choice respectful education educator social interaction practical life qualitative survey observation
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 3. 2016
Identifier:
https://is.muni.cz/th/w9r3q/
Thesis defence
- Date of defence: 26. 5. 2016
- Supervisor: PaedDr. Jan Šťáva, CSc.
- Reader: Mgr. Radek Pospíšil
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary and Lower Secondary Schools / Lower Secondary School and Language School Teacher Training in English Language
Theses on a related topic
-
Jak přispívá Montessori pedagogika k rozvoji dítěte
Šárka Vaněčková -
Pedagogika Marie Montessori a její charakteristické atributy při výuce v první třídě základní školy
Marcela Konieczná -
Montessori mateřská škola: Analýza volné práce předškolních dětí
Markéta Vazačová -
Didaktická funkce pomůcek Montessori pedagogiky
Zuzana Hubeňáková -
Analýza připraveného prostředí v Montessori mateřské škole
Kateřina Hokeová -
Profil dítěte z Montessori mateřské školy
Lenka Tlustá -
Respektující komunikace učitele a dítěte v montessori školce
Zuzana Pospíšilová -
Školní zahrada jako připravené prostředí pro vzdělávání a rozvoj dítěte
Zdeňka Kosková