Hynek Král
Bachelor's thesis
Vizuální komunikace pro nekomerční organizaci
Visual Communication of a Non-commercial Organization
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá tvorbou vizuálně komunikačního konceptu pro centrum Člověka v tísni, Centrum Langhans. Práce obsahuje vysvětlení pojmů jako jsou firemní identita, logo, typografie, piktogram, navigační systém, barevnost nebo SWOT analýza. Práce mimo jiné popisuje vznik a činnosti neziskové organizace Člověk v tísni. Přibližuje historii budovy paláce Langhans, v níž se Centrum Langhans …moreAbstract:
This bachelor's thesis deals with the creation of a visual communication concept for the People in Need Center, the Langhans Center. The thesis contains an explanation of concepts such as corporate identity, logo, typography, pictogram, wayfinding system, color or SWOT analysis. Besides, it describes the establishment and activities of the non-profit organization People in Need. The work describes …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 4. 2021
Thesis defence
- Date of defence: 18. 6. 2021
- Supervisor: MgA. Jan Kolář
- Reader: Joachim Rindler, doc.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
KRÁL, Hynek. \textit{Vizuální komunikace pro nekomerční organizaci}. Online. Bachelor's thesis. Praha: Vysoká škola kreativní komunikace, s.r.o., University of Creative Communication. 2021. Available from: https://theses.cz/id/qr2t2z/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola kreativní komunikace, s.r.o., Vysoká škola kreativní komunikace, s.r.o.Vysoká škola kreativní komunikace, s.r.o.
University of Creative CommunicationBachelor programme / field / specializace:
Visual and Literary Arts / Visual arts / Graphic and media design
Theses on a related topic
-
The economic analysis of the selected non-governmental non-profit organization
Gizem Kup -
Marketing of non-profit organization
Lejla Rašić -
Analýza a návrh na zlepšení marketingové komunikace organizace Domov Vesna, příspěvková organizace.
Jan Nesrsta -
Online marketingová komunikace vybrané neziskové organizace
Jana Kuruštová -
Online marketingová komunikace vybrané neziskové organizace
Barbara Noworytová -
Online marketingová komunikace vybrané neziskové organizace
Ščasná Ščasná -
Marketingová komunikace vybrané neziskové organizace
Anežka Sztwiertniová -
Komunikační strategie vybrané neziskové organizace
Petra Zelinková
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights