The Development of Media in the 20th century – Dariga Uzakbayeva
Dariga Uzakbayeva
Bachelor's thesis
The Development of Media in the 20th century
The Development of Media in the 20th century
Abstract:
Cílem práci je ukázat závažnost masmédia v informačním světě. V teoretické části se rozebírají základní pojmy, historie vývoje a druhy masmédia. Takže uveden krátký seznam existujících tisků. Zvláštní pozornost se věnuje televizi jako jednou z hlavních masmédia. V praktické části zkoumán vliv masmédia na respondenty.Abstract:
This bachelor thesis aims to show the importance of the media in the information world. The theoretical part considers the concept of mass media, pays attention to the history of formation, types of mass media. A brief classification of the media is also given. Particular attention was paid to the consideration of television as one of the leading mass media. The practical part examines the sphere of …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 4. 2018
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/f4loc/
Thesis defence
- Date of defence: 5. 6. 2018
- Supervisor: doc. Giuseppe Maiello, Ph.D.
- Reader: Mgr. Jitka Cirklová, M.A.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- všem autentizovaným
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Transfer of professional development to classroom teaching. An analysis of professional development courses at the University College of Teacher Education in Vienna, Austria.
Martin Klein -
Transmission of Digital Information over Audio
Michael Bujnovský -
Sociální sítě jako prostředek online komunikace obcí
Pamela Lia Magalová -
The British public opinion on Brexit since the 2016 EU referendum
Barbora Plucnarová -
Translation Activism and Its Influence on Public Opinion
Kateřina MODRÁ -
Marketing survey of public opinion on the use of countryside in the South Bohemian Region
Jan Divoký -
Vliv médií na utváření veřejného mínění
Vanesa Maurycová -
Reflexe veřejného mínění k politickým diskuzím let 1861-1918 v českém dobovém tisku aneb formování českého veřejného mínění politickým tiskem v první fázi parlamentarismu (1861-1873)
Josef Votroubek