Geografie Mexika podle Rámcového vzdělavacího programu pro gymnázia – Mgr. Erna Pfeiferová
Mgr. Erna Pfeiferová
Advanced ('rigorózní') thesis
Geografie Mexika podle Rámcového vzdělavacího programu pro gymnázia
Geography of Mexico Based on Geographical Curriculum for Secondary Schools
Abstract:
Rigorózní práce se zabývá problematikou výuky geografie Mexika na gymnáziu s ohledem na požadavky uvedené v Rámcovém vzdělávacím programu pro gymnázia. Práce je určena především geografům-pedagogům, kterým by měla pomoci při sestavování Školních vzdělávacích programů a inspirovat je při výuce geografie Mexika v praxi. Práce Geografie Mexika podle Rámcového vzdělávacího programu pro gymnázia volně navazuje …moreAbstract:
This thesis deals with the issues in teaching geography of Mexico at the secondary school level with regard to the requirements formulated in Geographical Curriculum for Secondary Schools. The following thesis is intended primarily for geography teachers to whom it should help to compile curricula for secondary schools and prompt them in the course of teaching geography of Mexico. The thesis Geography …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 2. 10. 2009
Identifier:
https://is.muni.cz/th/w37y5/
Thesis defence
- Date of defence: 27. 11. 2009
- Reader: doc. RNDr. Antonín Věžník, CSc., RNDr. Jaroslav Vávra, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Přírodovědecká fakultaMasaryk University
Faculty of ScienceAdvanced ('rigorózní řízení') programme / field:
Geography and Cartography / Upper Secondary School Teacher Training in Geography and Cartography
Theses on a related topic
-
Representation of Ethnic Minorities of Anglophone Countries in Selected ELT Textbooks Used in Czech Grammar Schools
Eliška Bencová -
Self-Assessment in English Lessons at Grammar Schools
Tereza Heisigová -
The Most Difficult Aspects of Learning The English Language for Grammar Schools Students
Jan Balek -
Linguistic Analysis of Language Production Among Czech Speakers of English at A2 Level at Primary and Grammar Schools.
Petra PAZOURKOVÁ -
Rámcový vzdělávací program a tvorba školního vzdělávacího programu
Alena Štěpánová -
Rámcový vzdělávací program, Školní vzdělávací program a výuka informatiky na střední škole
Michaela MADAJOVÁ -
Environmentální výukový program „Hospodářská zvířata – nedílná součást našeho života“ pro žáky 4. a 5. ročníku základní školy
Monika Střítežská -
Mistr Rajhradského oltáře - edukační program pro estetickou výchovu na střední škole
Michaela Gerichová