Eliška JANČAŘÍKOVÁ
Master's thesis
Žák s ADHD na 1. stupni základní školy
Pupil with ADHD at primary school
Abstract:
Diplomová práce je zaměřená na žáky se syndromem ADHD na 1. stupni základní školy. Teoretická část je rozdělena na dvě části. První část se věnuje terminologickému vymezení a definici syndromu ADHD, jeho projevy, typy, etiologií, diagnostikou a terapií. Druhá část se zaměřuje na syndrom ADHD v prostředí základní školy. Je zde zmíněn výběr školy pro žáka se syndromem ADHD, legislativa, podpůrná opatření …moreAbstract:
The diploma thesis is aimed on a pupil with ADHD at primary school. Theoretical part describes ADHD syndrome, its manifestations, types, etiology, diagnosis and therapy. Theoretical part also describes ADHD syndrome at primary school environment even with advices and right treatment with ADHD pupil. Practical part finds out how is education with ADHD pupil provided, and and how they are doing in the …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 19. 5. 2020
Thesis defence
- Supervisor: Mgr. Veronika Růžičková, Ph.D.
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
JANČAŘÍKOVÁ, Eliška. Žák s ADHD na 1. stupni základní školy. Olomouc, 2020. diplomová práce (Mgr.). UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI. Pedagogická fakulta
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI, Pedagogická fakultaPalacký University Olomouc
Faculty of EducationMaster programme / field:
Special Needs Pedagogy / Teaching primary school classes 1 through 5 and special education
Theses on a related topic
-
ADHD - porucha pozornosti, impulzivita a agresivita
Martina VLASTNÍKOVÁ -
Hyperaktivita
Alžběta JONÁKOVÁ -
Vzdělávání žáka s ADHD a SPU na ZŠ a na víceletém gymnáziu s uměleckým zaměřením
Pavla Burešová -
Žák s ADHD a žák s Aspergerovým syndromem na 1. stupni ZŠ
Alena ŠULEROVÁ -
Lived experiences of students with ADHD, parents of students with ADHD, and teachers of students with ADHD with factors that support school inclusion and functioning of students with ADHD
Růžena KRTKOVÁ RUDNICKÁ -
Žáci s ADHD a moderní technologie z pohledu pedagoga
Zdeňka Škodová -
Sebepojetí žáka s ADHD z pohledu učitele
Barbora Mihaldová -
Příprava žáků základních škol s ADHD na výuku pohledem rodičů
Adéla Šuláková
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights