Ethical issues in marketing communication – Ing. Karina Khaddad
Ing. Karina Khaddad
Master's thesis
Ethical issues in marketing communication
Ethical issues in marketing communication
Abstract:
Práce popisuje hlavní etické problémy, které lze v marketingové komunikaci pozorovat v dnešní době. Jinými slovy, etické a neetické praktiky firmy provádějí ve svých strategiích, aby dosáhly svých hlavních cílů. Zvláštní pozornost je věnována hlavním teoretickým aspektům etiky v marketingových oborech. Práce je zaměřena především na „greenwashing“ - jeden z nejaktuálnějších etických problémů v marketingové …moreAbstract:
Thesis describes the main ethical issues that can be observed in marketing communication nowadays. In other words, the ethical and unethical practices firms undertake in their strategies in order to reach their main goals. Special attention is devoted to the main theoretical aspects concerning ethics in marketing fields. The work is majorly focused on the ‘greenwashing’ – one of the most present-day …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 4. 2020
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/ejnly/
Thesis defence
- Date of defence: 22. 6. 2020
- Supervisor: Ph.D. Vadim Semenenko, MBA
- Reader: Mgr. Jitka Cirklová, M.A.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Globální marketing a lokální kultura
Anna Kireeva -
Marketingová strategie společnosti Manufaktura
Tereza Rosová -
Moderné trendy v marketingu
Dominika Straková -
Marketingová strategie společnosti Manufaktura
Nela Krotilová -
Marketingová komunikace značky Manufaktura
Nikola Staňková -
Marketingová strategie značky Manufaktura
Anna Koldová -
Komunikace značky v éře digitálního marketingu
Barbora Kučerová -
Business Ethics in Corporate Governance and Related Issues
Yuanpeng Zhu