Návrh metodiky pro tvorbu produktu Kulturní krajina – Ing. Raluca Arvunescu
Ing. Raluca Arvunescu
Master's thesis
Návrh metodiky pro tvorbu produktu Kulturní krajina
Proposal of a Methodology for Cultural Landscape Products Development
Abstract:
Cílem předkládané práce je analýza současného stavu kulturní krajiny na mezinárodní i národní úrovni, abychom mohli vytvořit metodologii práce s daným typem památek. Rešeršemi problematiky statutu kulturních krajin bylo zjištěno, že jsou jasně definovány jen jedinou mezinárodní organizací, a to UNESCO (United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization), která též vypracovala stanovy …moreAbstract:
The aim of the work is to analyze the current situation of cultural landscapes on both the international and the national level, in order to establish a methodology for working with this type of monuments. By researching the status of cultural landscapes, the only international organisation able to clearly define these and present a framework for protecting and developing cultural landscapes is UNESCO …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 5. 2016
Identifier:
http://is.vsh.cz/th/14591/vsh_m/
Thesis defence
- Date of defence: 10. 6. 2016
- Supervisor: Ing. Šárka Tittelbachová, Ph.D.
- Reader: Mgr. Monika Klímová
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola hotelová v PrazeInstitute of Hospitality Management in Prague
Master programme / field:
Gastronomy , Hospitality Management and Tourism / Destination Management in the Tourism Industry
Theses on a related topic
-
Regionální produkt cestovního ruchu jako nástroj rozvoje cestovního ruchu ve vybrané destinaci
Eliška Kubíčková -
Pražský hrad jako produkt cestovního ruchu
Erika Velíšková -
Geoparky a produkt cestovního ruchu
Marie Lundová -
Svatby jako specifický produkt cestovního ruchu
Barbora Šlehoferová -
ZOO, produkt cestovního ruchu
Žaneta Mazurová -
Fotografické workshopy jako produkt cestovního ruchu.
Veronika Pujmanová -
Svatba na přání jako specifický produkt cestovního ruchu
Lucie Čejková -
Tvorba produktu cestovního ruchu v oblasti církevního CR
Zdeňka Klusáčková