Vztah používání strategií učení a znalosti angličtiny jako cizího jazyka – Mgr. Monika Parobková
Mgr. Monika Parobková
Master's thesis
Vztah používání strategií učení a znalosti angličtiny jako cizího jazyka
Relation of Learning Strategies and Knowledge of English as a Foreign Language
Abstract:
Diplomová práce „Vztah strategií učení a znalosti a angličtiny jako cizího jazyka“ se zaměřuje na zjištění používání strategií učení se angličtině jako cizímu jazyku na Střední pedagogické škole v Kroměříži, a to na základě řečových dovedností a jazykových prostředků. Cílem práce je pomocí didaktického testu Key English Test (Cambridge) zjistit jazykové znalosti žáků v oblasti řečových dovedností. …moreAbstract:
The thesis “Relation of Learning Strategies and Knowledge of English as a Foreign Language“ aims to assess the perceived use of foreign language learning strategies of students from the Upper Secondary Pedagogical School in Kroměříž. Strategies are classified according to the four language skills. The aim of the thesis is to find out the students’ knowledge of English and its relation to strategy use …moreKeywords
Strategie učení řečové dovednosti strategie psaní strategie mluvení strategie čtení strategie poslechu strategie osvojování slovní zásoby strategie překladu znalost jazyka. Foreign language learning strategies language skills writing strategies speaking strategies reading strategies listening strategies vocabulary learning strategies achievement.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 4. 2011
Identifier:
https://is.muni.cz/th/fzd9g/
Thesis defence
- Date of defence: 30. 5. 2011
- Supervisor: doc. Mgr. et Mgr. Kateřina Vlčková, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary and Lower Secondary Schools / Lower Secondary School and Language School Teacher Training in English Language
Theses on a related topic
-
The Features of English as a Second Language and English as a Foreign language in English Language Teaching in the Czech Republic
Adéla Othová -
Language Propaedeutics: Designing Activities to Prepare Young Learners for Foreign Language Learning
Dominika Slabá -
Foreign Language Anxiety Outside of the School Environment
Michaela Jansová -
Use of Digital Media in Foreign Language Acquisition
Szaszková Szaszková -
Autonomous Learning at Universities and Its Influence on Language Learning Strategies and Metacognition
Lenka Zouhar Ludvíková -
Learning Strategies for Introverted Learners Aimed at Online Learning
Kateřina Muchová -
Multisensory Structured Language Instruction in Vocabulary Learning Strategies - Comparison of Influences on Learners with and without Specific Learning Difficulties
Lenka Krajčovičová -
Learning Styles and Learning Strategies of Gifted Students in English Lessons
Hana Chlubná