Crowdfunding se zaměřením na Kickstarter a jeho kampaně – Bc. Jakub Špaček
Bc. Jakub Špaček
Master's thesis
Crowdfunding se zaměřením na Kickstarter a jeho kampaně
Crowdfunding focused on Kickstarter and its campaigns
Abstract:
Cílem diplomové práce je popsat a analyzovat vybrané crowdfundingové kamapně, které využily platformu Kickstarter. V teoretické části jsou charakterizovány základní pojmy, které se týkají crowdfundingu a jeho vývoje. V praktické části jsou popsány a analyzovány vybrané crowdfundingové kampaně. Na závěr jsou navrženy doporučení tvůrcům kampaní.Abstract:
Goal of thesis is to describe and analyse selected crowdfunding campaigns which used platform named Kickstarter. Basic terms concerning crowdfunding and its development are defined in the theoretical part. Selected crowdfunding campaigns are described and analysed in the practical part. Recommendations to campaign creators are suggested in conclusion.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 4. 2015
Thesis defence
- Date of defence: 9. 6. 2015
- Supervisor: Ing. et Ing. Barbora Zemanová, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
ŠPAČEK, Jakub. \textit{Crowdfunding se zaměřením na Kickstarter a jeho kampaně}. Online. Master's thesis. Pardubice: University of Pardubice, Faculty of Economics and Administration. 2015. Available from: https://theses.cz/id/rnmvjy/.
The right form of listing the thesis as a source quoted
Špaček, Jakub. Crowdfunding se zaměřením na Kickstarter a jeho kampaně. Pardubice, 2015. diplomová práce (Ing.). Univerzita Pardubice. Fakulta ekonomicko-správní
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Pardubice, Fakulta ekonomicko-správníUniversity of Pardubice
Faculty of Economics and AdministrationMaster programme / field:
Economics and Management / Economics and Enterprise Management
Theses on a related topic
-
Crowdfunding v herním průmyslu
Daniel Knotek -
Internet jako inzertní médium
Michaela Pařenicová -
Internet jako komunikační kanál - návrh kampaně pro konkrétní společnost
Jakub Stingl -
Internet a sociální sítě jako nástroje pro současné marketingové kampaně
Lukáš Křenek -
Internet a sociální sítě v předvolebních kampaních
Ivana Dolanová -
Tvorba efektivních reklamních kampaní na internetu pro malý a střední podnik
Nikolay Yarovoy -
AntiSec: hacktivistická kampaň za svobodu na internetu
Alena Brožová