Genderová identita v českých médiích – Mgr. Michaela BALARINOVÁ
Mgr. Michaela BALARINOVÁ
Diplomová práce
Genderová identita v českých médiích
Gender identity in Czech medida
Anotace:
V současné době se na formování genderové identity podílejí média, která jsou pod tlakem marketingu a zadavatelů inzerce. S tvorbou genderových identity souvisí teorie mediální konstrukce reality a teorie vzorů. Nedokonalý a za-staralý patriarchální systém nedokázal reagovat na ženskou emancipaci, proto se 20. století objevuje pojem krize mužské identity. Možné řešení se objevilo v konceptu nového …víceAbstract:
In current epoch the gender identity is shaped by media which are under pres-sure of marketing and advertisers. There are two medial theories which relate to construction of gender identity: Medial construction of social reality and Role models. Defective and elderly patriarchy failed to reply the emancipation of women, therefore the concept of men in cisis comes out. The possible solution appears …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 20. 4. 2007
Zveřejnit od: 20. 4. 2007
Identifikátor:
4888
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 4. 6. 2007
Citační záznam
Jak správně citovat práci
BALARINOVÁ, Michaela. Genderová identita v českých médiích. Zlín, 2007. diplomová práce (Mgr.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací
Plný text práce
Právo: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti až od 20. 04. 2007
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 20. 4. 2007 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta multimediálních komunikacíPlný text práce je k dispozici v elektronické podobě.
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
Fakulta multimediálních komunikacíMagisterský studijní program / obor:
Mediální a komunikační studia / Marketingové komunikace
Práce na příbuzné téma
-
Mediální konstrukce mužské identity v českých seriálech: diskurzivní analýza
Zuzana Mánková -
Proměny mediální konstrukce obrazu ohrožení: komparativní obsahová analýza
Adéla Demlová -
Proměny mediální konstrukce úspěšné ženy: komparativní diskurzivní analýza
Alena Stejskalová -
Kontroverzní postava a efektivní politik: Diskurzivní konstrukce mediálního obrazu Miloše Zemana ve vybraných britských online médiích
Markéta Skopalová -
Mediální konstrukce celebrity
Michal SMETANA -
Mediální konstrukce celebrity
Michal SMETANA -
Konstrukce feminity ve vybraných pohádkách Walta Disneyho a její proměna v čase
Barbora Čapková -
Sociální konstrukce romské identity v recentní České republice
Jan Stejskal