Bc. Adéla Stolínová

Bachelor's thesis

Metody určení odchodovosti zákazníků

Methods of determining customer churn
Abstract:
Tato práce se zabývá způsoby, jimiž lze vyhodnocovat odchodovost zákazníků vybraného podniku. Odchodovost je často brána jako jeden z ukazatelů výkonosti podniku, a proto se čím dál tím více firem odchodovostí zákazníků zabývá a snaží se jí na základě dostupných dat vyhodnocovat. Běžně používané metody neumožňují vyhodnotit odchodovost u jednotlivých zákazníků a ani zákazníky dle odchodovosti klasifikovat …more
Abstract:
This thesis describes methods which can be used to evaluate customer churn rate of a selected company. Churn rate is often considered to be one of the indicators of the company's performance, which is why more and more companies are concerned with customer churn and are trying to evaluate it based on the available data. Commonly used methods do not allow evaluating the churn rate of individual customers …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 5. 2023

Thesis defence

  • Date of defence: 20. 6. 2023
  • Supervisor: doc. Ing. Petr Seďa, Ph.D.
  • Reader: RNDr. Marek Pomp, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Slezská univerzita v Opavě, Matematický ústav v Opavě

Silesian University in Opava

Mathematical Institute in Opava

Bachelor programme / field:
Mathematics / Matematické metody v ekonomii