Bc. Adéla Stolínová
Bachelor's thesis
Metody určení odchodovosti zákazníků
Methods of determining customer churn
Abstract:
Tato práce se zabývá způsoby, jimiž lze vyhodnocovat odchodovost zákazníků vybraného podniku. Odchodovost je často brána jako jeden z ukazatelů výkonosti podniku, a proto se čím dál tím více firem odchodovostí zákazníků zabývá a snaží se jí na základě dostupných dat vyhodnocovat. Běžně používané metody neumožňují vyhodnotit odchodovost u jednotlivých zákazníků a ani zákazníky dle odchodovosti klasifikovat …moreAbstract:
This thesis describes methods which can be used to evaluate customer churn rate of a selected company. Churn rate is often considered to be one of the indicators of the company's performance, which is why more and more companies are concerned with customer churn and are trying to evaluate it based on the available data. Commonly used methods do not allow evaluating the churn rate of individual customers …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 5. 2023
Identifier:
https://is.slu.cz/th/pbies/
Thesis defence
- Date of defence: 20. 6. 2023
- Supervisor: doc. Ing. Petr Seďa, Ph.D.
- Reader: RNDr. Marek Pomp, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Slezská univerzita v Opavě, Matematický ústav v OpavěSilesian University in Opava
Mathematical Institute in OpavaBachelor programme / field:
Mathematics / Matematické metody v ekonomii
Theses on a related topic
-
Customer Centric Reporting
David Jež -
Overview and Analysis of Data Vault 2.0 - Flexible Data Warehousing Methodology
Adam Hospodka -
Data analysis of production defect data
Veronika Aksamítová -
Statistická analýza intervalových dat v symbolic data analysis
Aneta ANDRÁŠIKOVÁ -
Analýza dat a návrh datového skladu pro firmu z oblasti logistiky;
Jiří Doležálek -
Computational Methods for Multimodal Omics Data Analysis
Anna Pačínková