Bc. Vendula Franková
Master's thesis
Tvorba a design autorské učebnice
Writing and Designing an Artist's Textbook
Abstract:
Diplomová práce se zabývá tvorbou autorské učebnice, návrhem jejího obsahu i vizuální podoby. Práce uvádí fenomén učebnice do historického kontextu, uvádí současné definice, procesy vzniku a nároky na její formu. Zkoumá také anatomii učebnic a hledá jejich ideální řešení. Praktickým výstupem je autorská učebnice vizuální identity a značky, která hravou formou přibližuje svět grafického designu. Učebnice …moreAbstract:
The thesis deals with the design of an author's textbook, developing its content and visual form. It places the phenomenon of textbooks within a historical context and presents contemporary definitions, the process of production, and requirements for their form. It also examines the anatomy of textbooks and seeks the ideal solution. The practical outcome is an author's textbook of visual identity and …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 4. 2024
Identifier:
https://is.muni.cz/th/ioe6g/
Thesis defence
- Date of defence: 17. 6. 2024
- Supervisor: Mgr. et Mgr. Jana Nedomová, Ph.D.
- Reader: Mgr. et Mgr. MgA. Ondřej Navrátil, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Secondary School Teacher Training in Arts and Visual Creative Works / Secondary School Teacher Training in Arts and Visual Creative Works
Theses on a related topic
-
Pojem identita ve vizuální komunikaci Ve své práci se chci zaměřit na vztah pojmu identita a vizuální komunikace. Cílem je zkoumat a pojmenovat postupy, kterými se vizuální komunikace "vyrovnává s identitou" v kontextu aktuálních procesů a změn ve společnosti a poukázat na souvislosti s proměnou oboru samotného. Chci se zaměřit na silné vizuální a korporátní identity spojené s určitými hnutími a fenomény a na konkrétních příkladech popsat tyto tendence. Identita nahlížená z různých úhlů, identita jako vizuální komunikační kód, jako message, produkt, ale čím dál více jako dialog a role designéra coby aktivní a přímo zodpovědné složky podílející se na celém procesu. Získané informace a zkušenosti bych chtěla představit ve formě výstavního projektu a publikovat je. Následně pak chci vytvořit prakticky zaměřený přednáškový blok pro studenty vizuální komunikace.
Michaela LABUDOVÁ -
Proměny vizuální identity Divadla Husa na provázku mezi lety 1993–2013 aneb vizuální identita jako součást estetické výchovy
Kristýna Hriadelová -
Vizuální identita filmových festivalů
Jaroslav Beneš -
Vizuální identita softwaru Fidentis
Tomáš Sikora -
Vizuální identita
Mikuláš Kříž -
Vizuální identita malé obce
Ján HOLBA -
Nová vizuální identita města Litoměřice
Ema Řeháková -
Vizuální a komunikační identita neziskové organizace Zvíře v tísni, z. s.
Pavla Mottlová