The Implementation of Techniques of Neuro-Linguistic Programming into English Language Teaching – Bc. Petr Pecha
Bc. Petr Pecha
Master's thesis
The Implementation of Techniques of Neuro-Linguistic Programming into English Language Teaching
The Implementation of Techniques of Neuro-Linguistic Programming into English Language Teaching
Abstract:
Diplomová práce se zabývá analýzou technik neurolingvistického programování, za účelem přesvědčit se o jejich teoretické věrohodnosti. Analýza se opírá o studium materiálů od zakladatelů NLP a srovnává poznatky s kritickými studiemi z oblasti psychologie a doplňuje o poznatky z neurovědy. Dále se práce soustřeďuje na popis technik, které mají pevný teoretický základ a na způsoby jejich adaptace a zavedení …moreAbstract:
The diploma thesis aims to critically review the techniques of neuro-linguistic programming and to ascertain their scientific validity. This aim is fulfilled by the study of materials published by the founders of NLP and their review against critical studies from the field of psychology with the addition of findings in neuroscience. Next, the thesis describes the techniques which have been found to …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 4. 2012
Identifier:
https://is.muni.cz/th/fmx8t/
Thesis defence
- Date of defence: 12. 6. 2012
- Supervisor: PhDr. Alena Dobrovolná, Ph.D.
- Reader: M.A. Michael George
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
PECHA, Petr. \textit{The Implementation of Techniques of Neuro-Linguistic Programming into English Language Teaching}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Education. 2012. Available from: https://theses.cz/id/rriwuh/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary and Lower Secondary Schools / Lower Secondary School and Language School Teacher Training in English Language
Theses on a related topic
-
Neurolingvistické programování v manažerské praxi
Veronika PAVLOVÁ -
Neurolingvistické programování a osoby s mentálním postižením
Uršula KLIMSZOVÁ -
Neurolingvistické programování jako metoda rozvoje pracovníků v organizaci
Martina Kopecká -
Binární klasifikace zákaznických incidentů pomocí metod NLP
Jiří Pokorný -
Memory Training Techniques in FLT/ELT
Daniela Schinzelová -
Differentiation in a Heterogeneous ELT Class of Young Learners
Tereza Ježková -
Movement and Its Impact on Czech Upper-Secondary Learners’ Retention and Engagement in the ELT Classroom
Pavlína Šefčíková -
Memory Training Techniques in ELT: Teaching Vocabulary
Šárka Železná