Tereza Horáková

Bachelor's thesis

Autoregulace učení se slovíček v kontextu angličtiny jako cizího jazyka

Self-Regulated Vocabulary Learning in EFL Context
Abstract:
This bachelor's thesis deals with the analysis of individual vocabulary learning strategies in connection with self-regulated learning. The theoretical part of the thesis describes the process of self-regulated learning as well as vocabulary learning strategies and their classification. It also includes a quick analysis of the mental development of university students. The practical part of the thesis …more
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá analýzou strategií učení slovíček ve vztahu k autoregulovanému učení. V teoretické části je popsán proces autoregulace učení a strategie učení se slovní zásoby, které jsou klasifikovány do skupin. Součástí je i krátká analýza mentálního vývoje vysokoškolských studentů. Z těchto poznatků těží dotazníkové šetření v praktické části, které zkoumá míru samostatnosti a strategie …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 19. 5. 2020

Thesis defence

  • Supervisor: Mgr. Petra Peldová, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Horáková, Tereza. Autoregulace učení se slovíček v kontextu angličtiny jako cizího jazyka. Liberec, 2020. bakalářská práce (Bc.). Technická univerzita v Liberci. Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Technická univerzita v Liberci, Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická