Nikol POUZAR

Bachelor's thesis

Funkční gramotnost studenta vysoké školy jako faktor kvality vzdělávání

Functional literacy of university student as a factor of the quality of education
Abstract:
Tato bakalářská práce řeší úroveň funkční gramotnosti studentů vysokých škol a její souvislost s vnímáním kvality výuky. Teoretická část je zaměřena na vývoj pojmu gramotnost, funkční gramotnost, jejich obsah a pojmy s nimi úzce související. Samostatné kapitoly jsou také věnovány definici kvality výuky s orientací na prostředí vysokých škol a mapování mezinárodních průzkumů gramotnosti. Cílem bylo …more
Abstract:
This bachelor thesis is mainly about functional literacy of university students and its relation to the quality of tuition. The theoretical section is focused on the notion of literacy, functional literacy, their content and related terms. A definition of quality of tuition and an overview of available research results are discussed in separate chapters too. In practice, the bachelor thesis has tried …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 6. 4. 2021
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: Mgr. Bc. Martina Matějíček Rozsypalová

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

POUZAR, Nikol. Funkční gramotnost studenta vysoké školy jako faktor kvality vzdělávání. Ostrava, 2021. bakalářská práce (Bc.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA, Pedagogická fakulta