Agáta Kneslíková

Bachelor's thesis

Using Songs as a Tool for Teaching Pronunciation

Using Songs as a Tool for Teaching Pronunciation
Abstract:
Tato bakalářská práce zkoumá způsoby, jakými mohou být písně využívány pro výuku anglické výslovnosti. Cílem této práce je navrhnout sadu aktivit, které mohou pomoci ke zlepšení anglické výslovnosti s využitím písní. Bakalářská práce sestává ze dvou částí – teoretické a praktické. Teoretická část je zaměřena na oblasti anglické výslovnosti, které jsou problematické pro české studenty anglického jazyka …more
Abstract:
This bachelor’s thesis examines the ways songs can be used as a tool for teaching pronunciation. The aim is to design a set of activities which can help improve English pronunciation with the utilisation of songs. The thesis consists of two parts – theoretical and practical. The theoretical part focuses on the areas of pronunciation that are problematic for Czech learners of the English language. Moreover …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 4. 2024

Thesis defence

  • Date of defence: 20. 6. 2024
  • Supervisor: Mgr. Irena Hůlková, Ph.D.
  • Reader: Mgr. Bc. Šárka Dohnalová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta