Bc. Khrystyna Beregova

Master's thesis

Reklama jako obraz kultury

Advertising as an image of culture
Abstract:
Diplomová práce se zaměřuje na zkoumání kulturních aspektů a specifických kulturních projevů v reklamě. V práci je zachyceno jak se během času měnila společnost, kvalita života, životní styl a preference. K jakým došlo kulturním změnám i v reklamním prostředí. Diplomová práce je rozdělená do dvou častí. První část je teoretická, ve které jsou charakterizované psychologické aspekty změn ve společnosti …more
Abstract:
The thesis aims to research specific cultural aspects in advertising, underlines the way society, quality of life, lifestyle and preferences have changed over time, and emphasizes what has changed culturally in the field of advertising. The paper consists of two parts: theoretical and practical. First part describes psychological aspects of society‘s evolution due to the trends in politics, economy …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 11. 4. 2019

Thesis defence

  • Date of defence: 5. 6. 2019
  • Supervisor: PhDr. Tereza Vacínová, Ph.D.
  • Reader: PhDr. Ilona Toufarová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní