Radovan Potočár
Bachelor's thesis
Zlomené kvety a Nebraska: Otcovia na ceste
Broken Flowers and Nebraska: Fathers on the Road
Abstract:
Bakalárska práca sa zameriava na žáner road movie a jeho aplikácie. Práca identifikuje kľúčové rysy road movie a jeho základné žánrové konvencie, zhrňuje zdroje a historický vývoj tohto žánru. Druhá časť práce je orientovaná analyticky. Na príkladoch filmov Nebraska (Alexander Payne, 2013) a Zlomené kvety (Jim Jarmusch, 2005) analýza odhaľuje, ako dvaja z najvýraznejších súčasných amerických režisérov …moreAbstract:
The bachelor thesis focuses on the genre of road movie and its applications. The thesis identifies the genre´s key traits and conventions, summarizes the sources and historical development of the genre. The secon part of the thesis is analytically-oriented. Based on the examples of films Nebraska (Alexander Payne, 2013) and Broken flowers (Jim Jarmusch, 2005), the analysis shows how two of the most …moreKeywords
road movie (filmy)Keywords
analýzy filmových dělKeywords
filmové žánryKeywords
americká kinematografie
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 8. 2019
Identifier:
http://hdl.handle.net/10318/13610
Thesis defence
- Date of defence: 9. 9. 2019
- Supervisor: Jan BERNARD
- Reader: Lucia KAJÁNKOVÁ
Citation record
Full text of thesis
Accessibility: Autor udělil v licenci souhlas s: In the license agreement the author has granted the following:
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou od 19. 2. 2020 dostupné: světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta. KnihovnaAkademie múzických umění v Praze
Filmová a televizní fakultaBachelor programme / field:
Filmové, televizní a fotografické umění a nová média / Scenáristika a dramaturgie
Theses on a related topic
-
Za hranicemi chronológie: nekonvenční práce s časem v americké kinematografii
Dominika Hubková -
Funkce nespolehlivého vypravěče v americké kinematografii na přelomu tisíciletí (1999-2001)
Aneta Ratajová -
Dva způsoby zobrazení novinářského kodexu v americké kinematografii 21. století: Slídil a Spotlight
Tomáš POŠTULKA -
Stylizace obrazu amerických kameramanů v kinematografii 60tých a 70tých let 20. století
Jan Chajewski -
Prvky žánru road movie s využitím subjektu rodiny v současné kinematografii
Aneta Honzková -
Veřejná podpora kinematografie v ČR
Nikola Musilová -
Prvky žánru road movie s využitím subjektu rodiny v současné kinematografii
Aneta Honzková -
Road movie
Jakub Hřib