Österreichische Landeskunde im Deutschunterricht. Ein Didaktisierungsvorschlag. – Bc. Michaela Daňová
Bc. Michaela Daňová
Master's thesis
Österreichische Landeskunde im Deutschunterricht. Ein Didaktisierungsvorschlag.
Austrian regional and cultural backround in German language teaching. A didactisation project.
Abstract:
This Master thesis deals with the issue of Austrian regional and cultural background in the teaching of German language. The results are didactic projects which are compared and analyzed. The thesis is divided into a theoretical and a practical part. The theoretical part is focused on basic knowledge about the regional and cultural background, its definition, the main goals and problems in the education …moreAbstract:
Tato diplomová práce se zabývá problematikou rakouských reálií ve výuce německého jazyka. Výsledkem je předložení didaktických návrhů, které jsou porovnané a analyzované. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teorie je zacílena na základní poznatky ohledně reálií, jejich definice, cíle a problémy ve výuce. Taktéž je zohledněna didaktická stránka vyučování – je tu uvedena Bloomova taxonomie …more
Language used: German
Date on which the thesis was submitted / produced: 2. 5. 2018
Identifier:
https://is.muni.cz/th/xin37/
Thesis defence
- Date of defence: 26. 6. 2018
- Supervisor: prof. PhDr. Iva Zündorf, Ph.D.
- Reader: MA Erkan Osmanović
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Teacher Training for Secondary Schools / Upper Secondary School Teacher Training in German Language and Literature
Theses on a related topic
-
Deutschunterricht aus der Sicht von Schülern und Schülerinnen an einer ausgewählten Schule an der österreichischen Grenze
Lucie Suchánková -
Korpuslinguistik im Deutschunterricht. Ein Didaktisierungsvorschlag für Lernende ab dem Niveau A1
Sarah Dobiášová -
Projekt Rakousko
Petra Fojtíková -
Inovační systém Dolního Rakouska
Adéla Štaubertová -
Výuka řemesel - projektová výuka základních řemeslných dovedností za použití metod daltonského plánu.
Stanislav Cibulka -
Návaznost výuky anglického jazyka z mateřských škol do škol základních - výuka slovní zásoby
Monika Palánová -
Výuka pomocných věd historických na středních školách v rámci projektové výuky
Jan Šrámek -
Terénní a projektová výuka s tematikou bitvy u Slavkova a napoleonských válek ve výuce dějepisu na základních školách
Gabriela Strejčková