Bc. Vlasta Magrotová

Master's thesis

Marketingová komunikace jako nástroj řízení společenského chování lidí

Marketing communication as a tool for managing human social behavior
Abstract:
Abstrakt Hlavním cílem diplomové práce je zjistit podíl účasti marketingové komunikace v řízení společenských procesů a pokusit se zodpovědět otázku, zda je možné marketingovou komunikací řídit a ovlivňovat společenské chování lidí. V praktické části se pokusím ukázat na dvou rozborech, do jaké míry může mít sociální reklama společenský dopad a že ji lze chápat jako nástroj jisté formy ovlivňování …more
Abstract:
Abstract The principal aim of the diploma work is to state share of marketing communications in social process management and try to answer a question if it is possible to manage marketing communications and affect people's social behaviour. In practical part of the work I will try to illustrate using two example studies how social advertisement can affect the society and that it is possible to perceive …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 4. 2011

Thesis defence

  • Date of defence: 20. 6. 2011
  • Supervisor: prof. Ing. František Zich, DrSc.
  • Reader: Ing. Vilém Kunz, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní