Ing. Jana Kňažko

Bachelor's thesis

Využití Product placementu v integrované marketingové komunikaci

Use of Product placement in integrated marketing communications
Abstract:
Cílem této bakalářké práce je seznámit čtenáře s definicí product placementu a jeho náležitostmi. V první kapitole je definován marketing a jeho základní pojmy a nástroje marketingové komunikace. V druhé kapitole jsou popsány druhy marketingové komunikace. Třetí kapitola popisuje product placement, jeho historii, legislativní předpisy v ČR a EU, ocenění v ČR a USA či případnou penalizaci při nedodržení …more
Abstract:
The aim of this bachelor thesis is to acquaint the reader with the definition of product placement and its appurtenances. The first chapter is defined marketing and its basic concepts and tools of marketing communication. The second section describes the types of marketing communications. The third chapter describes the product placement, its history, legislation in the Czech Republic and the EU, appreciation …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 4. 2014

Thesis defence

  • Date of defence: 3. 6. 2014
  • Supervisor: prof. MgA. Jiří Svoboda
  • Reader: PhDr. Marek Matějka

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní