Ruské reklamní slogany ve sféře finančních služeb – Bc. Kateřina Chytková
Bc. Kateřina Chytková
Bachelor's thesis
Ruské reklamní slogany ve sféře finančních služeb
Russian Advertising Slogans in the Field of Financial Services
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá jazykovou analýzou ruských reklamních sloganů propagujících finanční služby a produkty. Hlavním cílem je vysledovat společné a odlišné rysy těchto sloganů a na základě toho je roztřídit podle předem stanovených pragmalingvistických kritérií a provést jejich lexikálně stylistickou a syntaktickou analýzu. Teoretická část práce přináší vhled do světa reklamy. Zabývá se například …moreAbstract:
This bachelor thesis deals with the language analysis of Russian advertising slogans, which advertise financial services and products. The main goal is to find common and different features of these slogans and perform classification based on defined pragmalinguistic criteria and also perform their lexical stylistic and syntax analysis. Theoretical part of thesis gives insight into the world of advertising …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 13. 1. 2021
Identifier:
https://is.muni.cz/th/tuef4/
Thesis defence
- Date of defence: 16. 2. 2021
- Supervisor: doc. PhDr. Jiří Gazda, CSc.
- Reader: PhDr. Mgr. Libuše Klangová, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
Philology / Russian with orientation on Commercial Practice, Services and Travel
Theses on a related topic
-
Vliv reklamního sloganu na nákupní rozhodovací proces spotřebitele
Daniel Havlíček -
Vliv reklamního sloganu na nákupní rozhodovací proces spotřebitele
Monika Hegarová -
Role reklamního sloganu v marketingu a image značky
Anna Matějáková -
Vliv reklamního sloganu na nákupní rozhodovací proces spotřebitele
Klára Hrabčáková -
Jazyková hra v reklamní komunikaci
Věra Legatová -
Jazyková hra v ruské a české reklamě.
Yevgeniya KAZARINA -
Apely ve vánočních reklamách
Markéta DOMANSKÁ -
Klasifikační analýza emocionálních apelů na vzorku českých televizních reklam
Radka Káčerková