Ing. Jan Mandzák

Bachelor's thesis

Regulace reklamy

Regulation of advertising
Abstract:
Tématem této bakalářské práce je regulace reklamy v České republice. Reklama je v současnosti všudypřítomný jev, který zasahuje celou lidskou společnost. Ve snaze zaujmout potenciální zákazníky a prodat produkt vymýšlejí reklamní tvůrci co nejoriginálnější reklamy, které se však mohou dostat do konfliktu s právními a etickými předpisy. A proto je zapotřebí existence nástrojů regulace reklamy. Jejich …more
Abstract:
The theme of this bachelor thesis is regulation of advertising in the Czech Republic. Advertisement is everywhere in the current world and has influence over all human society. Advertising creators try to impress potential customers and sell product to them. For this purpose they create original ideas but they can have a conflict with law. Because of this, there is necessary existence of regulation …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 23. 4. 2014

Thesis defence

  • Date of defence: 12. 6. 2014
  • Supervisor: JUDr. Radim Pastrňák, Ph.D.
  • Reader: JUDr. Stanislav Sviták, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní