Une analyse conversationnelle des interactions avant et après l'acte sexuel dans "La Maman et la Putain", "La Vie d'Adèle" et "Comment je me suis disputé" – Bc. Zuzana Rakacká
Bc. Zuzana Rakacká
Bakalářská práce
Une analyse conversationnelle des interactions avant et après l'acte sexuel dans "La Maman et la Putain", "La Vie d'Adèle" et "Comment je me suis disputé"
A conversational analysis of pre- and post-sex interactions in "La Maman et la Putain", "La Vie d'Adèle" and "Comment je me suis disputé"
Abstract:
The bachelor thesis A conversational analysis of pre- and post-sex interactions in “La Maman et la Putain”, “La Vie d’Adèle” and “Comment je me suis disputé” focuses mainly on intimate conversations before and after sexual intercourse. The theoretical part consists of knowledge of the domain of conversation analysis, both its origins and its use in the present day, and of the analytical tools that …víceAbstract:
Bakalárska práca Une analyse conversationnelle des interactions avant et après l’acte sexuel dans « La Maman et la Putain », « La Vie d’Adèle » et « Comment je me suis dispu-té » sa zameriava hlavne na intímne rozhovory pred a po sexuálnom styku. Teore-tická časť sa skladá z poznatkov z domény analýzy konverzácie, tak ako jej počiatky tak jej využitie v súčasnej dobe, a z analytických prostriedkov …více
Jazyk práce: francouzština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 3. 5. 2024
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/ni95i/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 19. 6. 2024
- Vedoucí: doc. Christophe Gérard L. Cusimano
- Oponent: MA Irina De Herdt, PhD
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
RAKACKÁ, Zuzana. \textit{Une analyse conversationnelle des interactions avant et après l'acte sexuel dans ''La Maman et la Putain'', ''La Vie d'Adèle'' et ''Comment je me suis disputé''}. Online. Bakalářská práce. Brno: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta. 2024. Dostupné z: https://theses.cz/id/spt6jj/.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasarykova univerzita
Filozofická fakultaBakalářský studijní program / obor:
Francouzský jazyk a literatura / Francouzský jazyk a literatura
Práce na příbuzné téma
-
CODESWITCHING IN EFL SECONDARY SCHOOL CLASSES: A CONVERSATION ANALYSIS STUDY
Radim BODOR -
Internationalisation of Higher Education under the Microscopic Lens of Conversation Analysis: An empirical account of participant orientations to language in a Czech EMI context
Magdalena HANUSKOVÁ -
Gender differences in online conversation topics and self-disclosure: Content analysis of Czech adolescents’ instant messaging conversations
Jana Blahošová -
A Case Study: Applying Conversation Analysis to the understanding of how to teach English to an 11-year-old Czech pupil suffering from ADHD
Simona KOUBOVÁ -
“Do you understand?” – an analysis of the use of understanding-check questions in the EFL classroom
Elena Dačeva -
Teachers' practices in eliciting answers in L2 classrooms: A multimodal conversation analytic perspective
Jitka Čermáková -
Analysis of Learner-Learner Interaction in English as a Foreign Language Teaching
Juliana Kráľová -
Kvalita interakcie medzi matkou a dieťaťom v úplných a neúplných rodinách
Katarína Droppová