English word stress in pronunciation of secondary school students – Bc. Tereza HOLÁ
Bc. Tereza HOLÁ
Master's thesis
English word stress in pronunciation of secondary school students
English word stress in pronunciation of secondary school students
Abstract:
This diploma thesis examines English word stress in the pronunciation of secondary school students and its teaching in secondary education in the Czech Republic. The theoretical part discusses stress in general terms, including word stress and its placements in words. Additionally, it focuses on teaching English word stress. The practical part presents research consisting of a study conducted at Jirásek …moreAbstract:
Tato diplomová práce se zabývá anglickým slovním přízvukem ve výslovnosti studentů středních škol a jeho výukou v anglickém jazyce na středních školách v České Republice. Teoretická část pojednává o přízvuku obecně, slovním přízvuku a jeho umístění ve slovech. Dále se zaměřuje na výuku anglického slovního přízvuku. Praktická část popisuje výzkum, skládající se ze studie provedené na Jiráskově Gymnáziu …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 18. 4. 2024
Thesis defence
- Supervisor: Mgr. Jana Kořínková, Ph.D.
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
HOLÁ, Tereza. English word stress in pronunciation of secondary school students. Olomouc, 2024. diplomová práce (Mgr.). UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI. Pedagogická fakulta
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI, Pedagogická fakultaPalacký University Olomouc
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teaching English for Lower Secondary Schools / UAJma-USVmi
Theses on a related topic
-
Návaznost výuky anglického jazyka z mateřských škol do škol základních - výuka slovní zásoby
Monika Palánová -
Efektivní výuka slovní zásoby v hodinách anglického jazyka na 1. stupni ZŠ prostřednictvím písní a muzikálních her
Veronika POLÁKOVÁ -
Výuka Anglického Jazyka v Montessori škole - zaměřena na slovní zásobu
Tereza Broulíková -
Role cíleného procvičování slovní zásoby ve výuce anglického jazyka
Kristýna HRBÁČKOVÁ -
Práce s učebními styly žáků dle percepční preference ve výuce slovní zásoby anglického jazyka na 1. stupni ZŠ
Barbora Striová -
Vliv videoher na proces učení slovní zásoby anglického jazyka u žáků 1. stupně základní školy
Denisa HANÁKOVÁ -
Vliv způsobu prezentace na zapamatování slovní zásoby v hodinách anglického jazyka
Petra Bérová -
Analýza anglické výslovnosti nerodilých mluvčích se zaměřením na slovní přízvuk
Ondřej Mužík
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights
Folders
Files
MARKLOVÁ, E.
19/4/2024