Experimental Study Identifying Gender Effect of Influencers on Product Placement on Instagram – Veronika Šachová
Veronika Šachová
Master's thesis
Experimental Study Identifying Gender Effect of Influencers on Product Placement on Instagram
Experimental Study Identifying Gender Effect of Influencers in Product Placement on Instagram
Abstract:
Experimentální studie odhalující vliv různých pohlaví influencerů na efektivnost reklamy v product placementu. Celkový vzorek je 326 respondentů ze skupiny mezinárodních mileniálů. Výsledky ukazují, že muž vyvolává vyšší perceived source credibility a attitude towards the ad.Abstract:
This study provides an overview of literature connected to a problem of product placement, social media influencers, gender, and emotional and rational appeals. The research is conducted via online experiment, assessing the differences in effect of endorsers´ gender in product placement on social media. Respondents are international millennials evaluating fictional Instagram posts promoting a makeup …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 9. 2018
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/76014
Thesis defence
- Date of defence: 11. 6. 2019
- Supervisor: Michal Šimůnek
- Reader: Michal Novák
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
ŠACHOVÁ, Veronika. \textit{Experimental Study Identifying Gender Effect of Influencers on Product Placement on Instagram}. Online. Master's thesis. Praha: University of Economics, Prague. 2018. Available from: https://theses.cz/id/su66as/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/76014
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Ekonomika a management / Management
Theses on a related topic
-
Produkt placement jako nová forma komerční komunikace
Štěpán Kadlec -
Produkt placement, jako marketingová podpora v audiovizuálních dílech
Petr Pelc -
Product placement v kontextu nových médií
Lukáš Havran -
Product placement - právní úprava a jeho místo v marketingové komunikaci
Monika Švarcová -
Produkt placement v seriálové tvorbě
Jan Kohoutek -
Product placement v české audiovizuální tvorbě, jeho klady a zápory
Juraj Pilát -
Product placement ve vybraných pořadech českých televizí
Magda Průšková -
Product placement jako nová forma komerční komunikace
Richard Unruh